Konwersacje biznesowe

Ucząc się angielskiego osadzonego w realiach biznesu, jeszcze nie zdarzyło nam się aby Klient nie wypowiedział zdania : „ Tak naprawdę to interesuje mnie tylko mówienie, chciałbym swobodnie konwersować w języku obcym. Jeśli mam coś napisać, jakoś zawsze mi się udaje, mam więcej czasu i mogę poprosić kogoś z kolegów o sprawdzenie. Ale mówienie – to porażka, stres i blokada”.

Wyobraź sobie Drogi Kliencie że nie jesteś osamotniony. Wiele osób mówi tak będąc w podobnej sytuacji. Z naszego trenerskiego punktu widzenia mówienie jako umiejętność przychodzi na koniec a więc wiele osób uczących się zapomina, że jest produktem wielogodzinnej pracy w formie słuchania czyli ekspozycji na żywy język, czytania w którym nowe słówka i struktury odgrywają nadrzędna rolę.

Mówienie jako umiejętność jest źródłem największej ilości mitów i nieprawdziwych twierdzeń z którymi warto by było uporać się raz na zawsze.

I tak – drogi Kursancie , czy wiesz ze potrzebujesz ok . 1% angielskiego aby komunikować się w sytuacjach życiowych a ok 5% aby mówić swobodnie pracując w biznesie. Konkluzja więc nasuwa się sama – po co uczyć się angielskiego skoro Ty potrzebujesz „ swojego angielskiego” . Ten „ swój angielski” może oczywiście różnić się od angielskiego Twojego kolegi, tak więc dobranie odpowiedniego kursu do Twoich potrzeb jest nadrzędne.

Drugą sprawę stanowi kwestia niesprecyzowanych potrzeb i rozmów o ogólnikach. Kursanci będąc na szkoleniach często twierdzą że : „ Chcą poprawić mówienie” lub „Chcą nauczyć się nowych słówek”. Okazuje się ze wypowiedzi takie są nierealne gdyż właśnie są za bardzo ogólnikowe. „ Na koniec kursu opanuję słownictwo z branży finansowej i audytu” brzmi konkretnie z wyznaczonym celem w tle lub „ na koniec kursu samodzielnie przygotuję i wygłoszę prezentację” brzmi obiecująco i praktycznie. Przy tak sprecyzowanych celach wystarczy już tylko zabrać się do pracy wraz z naszym trenerem.

Kolejną kwestią jest odwlekanie mówienia na ostatnia chwilę, wypełnianie programu sprawnościami czytania i słuchania omijając mówienie lub angażując go marginalnie.

Nie ma nic bardziej błędnego! Jeśli zapisujemy się na kurs prawa jazdy to czy kurs składa się tylko z teorii? W języku jest podobnie, mów aby się nauczyć a nie odwrotnie.

Na koniec chcielibyśmy wspomnieć o niezwykłej roli trenera/ lektora który wie jak zmotywować kursantów, wysyłając feedback daje możliwość korygowania błędów i wyznacza tory do dalszej pracy.

Angielski biznesowy obejmuje różne formy nauki języka, a konwersacje stanowią jedną z nich. Dlaczego ten rodzaj kursów cieszy się tak dużym powodzeniem? Przez intensywne i zróżnicowane ćwiczenia pozwala opanować nowe słowa czy struktury, jednocześnie zapewniając bliski kontakt z żywym językiem. To doskonały sposób na naukę mówienia w języku obcym, także jeśli chodzi o język branżowy.

Business english dla firm

Nasze szkolenia skierowane do firm i korporacji to sposób na poszerzenie kompetencji językowych pracowników. Dzięki konwersacjom dostosowanym do ich wymagań poszczególnych stanowisk pracy lub branży, angielski biznesowy nabiera płynności, a bariery związane z brakiem przygotowania językowego przestają istnieć. Umiejętność sprawnego porozumiewania się w języku angielskim to niezwykle pożądany w obecnych czasach atut, który stanowi oczekiwaną przez pracodawców kompetencję i coraz częściej jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania firmy.

Jak umówić się na spotkanie z zagranicznym kontrahentem? Jak omówić z klientem plan działania, ustalić warunki współpracy, czy wyjaśnić wątpliwości? Konwersacje biznesowe, które prowadzimy w miastach takich jak Kraków i Katowice, pozwolą na płynne porozumiewanie się po angielsku na gruncie zawodowym – wymagają zaangażowania w mówienie, a jednocześnie uczą słuchania i rozumienia wypowiedzi rozmówcy. To niezbędne w sferze biznesowej, w której każdego dnia dochodzi do licznych spotkań i rozmów.

Konwersacje biznesowe umożliwiają zapoznanie się z żywym językiem i utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Ich celem jest swobodna komunikacja, w czasie której poruszane są zagadnienia, słownictwo czy zwroty typowe dla danej dziedziny bądź stanowiska pracy. Jeśli chodzi o angielski biznesowy, konwersacje stanowią najlepszy sposób na doskonalenie praktycznej znajomości języka obcego. Mogą być cennym uzupełnieniem tradycyjnych kursów, na których w większym stopniu dominuje teoria.

Oferta konwersacji biznesowych

Angielski biznesowy w formie konwersacji w miastach takich jak Kraków i Katowice skierowany jest do firm, korporacji i instytucji, które pragną zainwestować w rozwój swój i swojej kadry. Prowadzone przez nas zajęcia dostosowujemy do wymagań naszych Klientów w taki sposób, aby w pełni odpowiadały potrzebom stanowisk pracy i doskonaliły umiejętności niezbędne w biznesie, np. negocjacje czy prezentację. Konwersacje w efektywny sposób zwiększają kompetencje językowe pracowników, pozwalając na sprawną komunikację w języku angielskim. W dzisiejszym świecie biznesu to konieczność. Zapraszamy!