
Coaching j臋zykowy
Termin 鈥瀋oaching鈥 ju偶 nikogo w obecnych czasach nie dziwi, wiele firm szkoleniowych w swojej ofercie posiada takie szkolenia, w kt贸rych osoba z du偶膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem w danej bran偶y staj臋 si臋 鈥瀋oachem鈥 czyli 鈥瀘piekunem鈥, 鈥瀖entorem鈥 mniej do艣wiadczonej grupy.
Czy coaching j臋zykowy to moda, fajnie brzmi膮cy termin, kt贸ry 艂atwo wykorzysta膰 w reklamie?
Niekoniecznie, coaching bowiem taki oznacza du偶e nak艂ady pracy zar贸wno dla jednej i drugiej strony. Je艣li jest odpowiednio przygotowany a dwie strony zaanga偶owane i nastawione na osi膮gniecie cel贸w, taki system pracy jest nies艂ychanie skuteczny cho膰 ze wzgl臋du na swoja intensywno艣膰 mo偶e by膰 wyczerpuj膮cy.
Po co jest nam potrzebny coaching j臋zykowy? To ju偶 zwyk艂y kurs nie wystarczy?
Oczywi艣cie, 偶e wystarczy. Jednak偶e, wyobra藕my sobie sytuacj臋 kiedy to zapisujemy si臋 na kurs j臋zykowy czy to grupowy czy indywidualny, pierwsze zaj臋cia s膮 niesamowicie ciekawe i anga偶uj膮ce, po trzech tygodnia wszystko wydaje nam si臋 takie normalne, po 4 鈥 nie widzimy sensu w odrabianiu zadania z gramatyki, a po 8 tygodniach 鈥 przestajemy chodzi膰 na zaj臋cia bo inne priorytety np. domowe przes艂aniaj膮 nauk臋 j臋zyka.
Jak to jest mo偶liwe, 偶e w dzisiejszym 艣wiecie szeroko rozumiany rozw贸j osobisty przeszed艂 niebywa艂e przemiany pocz膮wszy od sposobu odchudzania si臋, dbania o odpowiednia sylwetk臋, wyznaczenia sobie odpowiedniej 艣cie偶ki kariery, a偶 po styl 偶ycia. Czy偶by nauka j臋zyka mia艂a obywa膰 si臋 za pomoc膮 nudnego schematu : nauczyciel( mentor) 鈥 ucze艅( adept) , z tablica w tle?
Nie, nie i jeszcze raz NIE!
Coaching j臋zykowy 鈥 to praca z celami i zasobami.
Wyznaczaj膮c cele, pracujemy nad motywacj膮 kursanta , kt贸rego nie okre艣lamy jako ucznia lecz partnera w pewnym procesie. Kr贸tko m贸wi膮c jest to spersonalizowana forma nauki j臋zyka obcego o charakterze emocjonalno -spo艂eczno -poznawczym, w kt贸ry to procesie anga偶ujemy zmys艂y, rozum i emocje aby uczy膰 si臋 w oparciu o zdobyt膮 wiedz臋 i zainteresowania danej osoby.